مطالبه مهريه از طريق دادگاه خانواده در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

مطالبه مهريه از طريق دادگاه خانواده در تهران

در صورتي كه بهترين وكيل مهريه در تهران طي مراحل ثبتي نسبت به مطالبه مهريه زوجه اقدام كند و در وصول مهريه كوتاهي كند و زوج نيز اموالي براي توقيف در مراحل ثبت نداشته باشد، وكيل مهريه از طريق دادگاه خانواده يا دعوا. شوراي حل و فصل براي مطالبه مهريه اقدام مي كند

 

اگر مهريه زوجه كمتر از 20 ميليون تومان باشد بهترين وكيل مهريه در تهران بايد به شوراي حل اختلاف و در صورتي كه مهريه بيش از 20 ميليون تومان باشد به دادگاه خانواده مراجعه كند.

مراحل مطالبه مهريه از طريق دادگاه خانواده توسط بهترين وكيل مهريه در تهران عبارتند از:

 

1- ابتدا وكيل مهريه با مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك دادگستري نسبت به ثبت مطالبه مهريه اقدام مي نمايد.

 

۲- پس از ثبت درخواست مهريه، پرونده به دادگاه خانواده ارجاع مي شود.

 

3- در دادگاه خانواده پرونده به شعبه مورد نظر ارجاع و وقت رسيدگي تعيين مي شود.

 

4- ابلاغ شعبه و زمان رسيدگي به زن و شوهر و وكلاي آنان

 

5- تشكيل جلسه با حضور زن و شوهر يا وكلاي آنان

 

6- صدور حكم دادگاه خانواده در خصوص ميزان و نحوه پرداخت مهريه توسط زوجين

 

7- اجراي حكم به وسيله اجراي احكام

*تبصره: زوجه يا بهترين وكيل مهريه در تهران نمي تواند هم از طريق ثبتي و هم از طريق دادگاه خانواده مطالبه مهريه كند و طبق قانون بايد ابتدا از طريق ثبت و سپس از طريق دادگاه خانواده يا دادگاه خانواده اقدام كند. شوراي حل اختلاف. .

هزينه مطالبه مهريه از طريق ثبت نام

هزينه مطالبه مهريه از طريق ثبت يا حق الاجرا پنج درصد (نصف عشر دولتي) مهريه زوجه است كه به عهده زوج مي باشد.

تنظيم دادخواست ورشكستگي با بهترين وكيل مهريه در تهران

با توجه به راهنمايي بهترين وكيل مهريه در تهران همانطور كه گفته شد; مهريه زن دين است و شوهر بايد آن را بپردازد و زن مي تواند با توجه به تمكن مالي شوهر آن را مطالبه كند. همچنين در صورت استنكاف زوج از پرداخت مهريه، اموال وي ضبط و مهريه زوجه با فروش آن توسط دادگاه پرداخت مي شود.

 

اما آنچه گفته شد به اين معنا نيست كه زوج حقي ندارد و در صورت مطالبه مهريه زوجه بايد مهريه خود را يكجا بپردازد. اما قانون به نفع شوهر معسر نيز مقرراتي را مقرر كرده است كه در صورت عدم تمكن مالي زوج، زوج با توجه به تمكن مالي خود مي تواند مهريه زوجه را به صورت اقساط بپردازد و زوجه مهريه را دريافت خواهد كرد. مهريه به اين صورت پيدا كردن

 

در صورتي كه زوجه مهريه خود را مطالبه كند و زوج استطاعت پرداخت آن را نداشته باشد، زوج بايد با مراجعه به بهترين وكيل مهريه در تهران و دريافت راهنمايي هاي لازم، دادخواست پرداخت مهريه را ارائه و عدم توانايي خود را به اثبات برساند. پرداخت مهريه در دادگاه خانواده ، از پرداخت يكجاي مهريه همسرش معاف است و دادگاه با توجه به تمكن مالي وي پرداخت مهريه را به صورت اقساطي تعيين مي كند.

 

بهترين وكيل مهريه در تهران مي تواند كمك زيادي به زوجين در اثبات مهريه خود در دادگاه داشته باشد و به اين ترتيب حكم دادگاه مبني بر معافيت زوج از پرداخت مهريه به نفع وي صادر مي شود.

حق الوكاله بهترين وكيل مهريه در تهران چقدر است؟

موكلين مي توانند با پرداخت حق الزحمه و حق الوكاله بهترين وكيل مهريه در تهران از مزاياي حضور وي در پرونده خود در خصوص مهريه استفاده كرده و از دانش و تخصص وي در اين زمينه بهره مند شوند.

 

درست است كه موكل براي دريافت مشاوره و پيگيري پرونده خود هزينه مي كند و بايد حق الوكاله مهريه را بپردازد. اما در ازاي پرداخت حق الوكاله، شانس موفقيت موكل در پرونده بيشتر مي شود و همچنين زمان كمتري را صرف مي كنند. حق الوكاله بهترين وكيل مهريه در تهران چقدر است؟

 

براي پاسخ به اين سوال بايد گفت؛ چنانچه هر يك از زوجين جهت راهنمايي و مشاوره در خصوص جهيزيه و مطالبات مربوط به آن به دفتر بهترين وكيل مهريه در تهران مراجعه نمايند، صرفاً هزينه مشاوره با وكيل مهريه را بر اساس زمان صرف شده و جلسات مشاوره پرداخت خواهند كرد. اما در صورتي كه موكل بخواهد علاوه بر مشاوره جهت پيگيري پرونده، به بهترين وكيل مهريه در تهران مشاوره دهد، بايد با توجه به مراحل رسيدگي و دفعات مراجعه وكيل، حق الوكاله وكالت را بپردازد. مقامات قضايي و جمع آوري اطلاعات و همچنين سختي پرونده و زمان صرف شده. براي گرفتن نتيجه بايد هزينه كرد





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: